X
تبلیغات
رایتل

ظاهرا هر کسی را بهر کاری ساختند!

سه‌شنبه 20 تیر 1396 ساعت 01:16

یکی از مشکلات بزرگ و اساسی در ایران که از نظر من یکی از اصلی ترین دلایل عدم پیشرفت ما در زمینه های مختلف نیز هست، ورود افراد به موضوعاتی است که کمترین تخصصی در آن ندارند. نمونه های فراوانی از این موضوع به خصوص در صنعت خودرو دیده می شود که در آینده در خلال برخی مطالب به آن ها خواهم پرداخت. اما در آخرین نمونه ای که شاهد چنین ورود غیرکارشناسانه ای بودم، در یکی از سایت های خبری شناخته شده کشور با درج محتوای نادرست مواجه شدم.


 

 

سایت خبری تابناک مدتی است که در بخش جدیدی به موضوعات مرتبط با صنعت خودرو می پردازد و با تهیه زیرنویس برای ویدئوهای خودرویی و انتشار آن ها به تولید محتوای مربوط به این صنعت می پردازد. در یکی از پست های خودرویی این سایت که راجع به بررسی هیوندای آیونیک بود متوجه شدم که به اشتباه برند این خودرو هوندا معرفی شده است. در ابتدا گمان بر این بردم که شخصی که مسئول بارگزاری این محتوا بر روی سایت بوده دچار اشتباه شده است چرا که در سایت های مختلف از آنجا که این افراد لزوما شناخت چندانی از موضوعاتی که بر روی سایت ها بارگزاری می کنند، ندارند. اما با بررسی اجمالی فایل ویدئویی این پست که توسط سرویس خودرویی تابناک برای آن زیرنویس فارسی درج شده بود متوجه شدم حتی شخصی که مسئول ترجمه متن ویدئو و تهیه زیرنویس بوده نیز مرتکب چنین اشتباهی شده است!


مساله ای که در ابتدا باید به آن توجه کنیم وضعیت بسیار نامطلوب صنعت خودروسازی در ایران است و یکی از نقاطی که می توان برای بهبود هرچند جزئی این صنعت به آن امید داشت، وجود رسانه های مرتبط است زیرا نقد های منصفانه و شفاف رسانه ها می تواند در جهت دادن افکار عمومی و مطلع ساختن عموم جامعه از حقوق خود در رابطه با خودرو در نهایت روند مثبتی در این صنعت ایجاد کند. بدیهی است که ورود غیرکارشناسانه سایت ها و دیگر رسانه ها به این موضوع مشکل بزرگی محسوب می شود و نه تنها باعث آگاهی بخشی در موضوعات مختلف نمی شود بلکه می تواند باعث نشر اطلاعات نادرست نیز بشود.

نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)

نام :
ایمیل :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد