X
تبلیغات
رایتل

فرهنگ سازی ...

پنج‌شنبه 7 مرداد 1395 ساعت 21:40

مسئولینی که وظیفه برنامه ریزی، طراحی و اجرای تابلوهای مختلف در مترو و BRT را بر عهده دارند. کار بزرگی بر دوش آنهاست. ولی بنظر می رسد در برخی قسمت ها از دانش و اطلاعات کافی برخوردار نیستند یا برای تحریک احساسات و تحت تاثیر قرار دادن مخاطب دچار افراط در بیان و انتقال مطالب مختلف می شوند. البته از حق نگذریم که گاه گاهی طرح های مناسب و پیام های مثبت خوبی را به مسافرین این وسایل منتقل می کنند. چند روز پیش اما، به تابلویی برخوردم که به شدت مغایر با حقیقت بود ...




این عده از مسئولینی که این طرح رو اجرا کردن احتمالا تصور می کنند که اتومبیل های امروزی مانند قطار هایی که در فیلم های وسترن گه گاه توسط گانگستر ها مورد حمله قرار می گیرند انرژی شان توسط ذغال سنگ  تامین می شود و حرکت آنها لزوما با دود و بخار فراوان همراه است :|
از طرفی هم کسانی را که از اتومبیل شخصی استفاده می کنند را بشدت خودخواه نشان می دهند...

البته اگر کمی عمیق تر نگاه کنیم شاید خیلی هم دور از واقعیت نباشد... پژو 405ی که طراحی و مهندسی اش بر می گردد به تکنولوژی  28 سال پیش فرانسه که بار ها توسط مدیران دلسوز و زحمتکش ایرانی مورد بهینه سازی قرار گرفته ... سمندی که قوای محرکه اش بر اساس همان پژو ی قدیمی شکل گرفته ... چینی هایی که استاندارد ها و گواهی نامه هایشان را خودشان مطرح، اجرا و تایید می کنند و در اروپا یا امریکا هیچکس برای  این استاندارد ها ارزشی قائل نیست...یا تاکسی پیکانی که پیرمرد 70 ساله با دست های لرزان برای تامین حداقلی زندگی اش با آن به مسافر کشی می پردازد، چرا که هیچ سیستم مالی و پرداخت مناسبی نیست که پیرمرد بازنشسته بتواند با آن ماشینی بخرد که هم خودش در طول روز، در ترافیک های متعدد، طاقتش به پایان نرسد و هم مسافرانش آسوده باشند. بگذریم که بازنشستگان از حقوق مناسبی برخوردار هستند با نه...

 پاک کردن صورت مساله آن را حل نخواهد کرد...

دهه دوم قرن 21 نیز به نیمه پایانی رسیده است. سرعت رشد علم و ظهور تکنولوژی های نوین به طور غیر قابل تصوری روند فزاینده ای به خود گرفته است. مصرف سوخت در اتومبیل های امروزی بسیار کاهش یافته، آلایندگی آنها در کشور های پیشرفته به میزان قابل قبولی تحت کنترل است. لزوم گسترش حمل و نقل عمومی بر هیچ کس پوشیده نیست اما باید به نیاز های مسافران آن نیز توجه شود:
سیستم تهویه مطبوع با تضمین عملکرد در هر شرایط آب و هوایی و با هر حجم مسافر
تامین آسایش مسافر و عدم حضور دستفروشان
حرکت به موقع قطار ها در ساعات اوج استفاده
و ...

نگاه و مطالبات مردم باید در سطح و زاویه مناسب قرار گیرد و همچنین مسئولین باید نگاه خود را به این صنعت و منافع آن تغییر دهند...

برچسب‌ها: تولید ملی، مترو
نظرات (1)
جمعه 8 مرداد 1395 ساعت 11:26
مشکل این است که متاسفانه
راه حل درست و منطقی پیش رویه مس ... هست اما نمی خواهند که اجرا کنند
اگر به همه ی شهر های ایران بر اساس تخصص شان بها داده شود، این وضعیت پیش نمی آید
شما یه نگاه ساده بنداز دفتر مزکزی تمام کارخانه ها و شرکت های ایران توی تهرانه!!!! کارخانه تو شیراز و یا خوزستان بعد دفتر مرکزی کارخونه تو تهران!!!!
سازمان کشتیرانی تو تهران!!!!!
اداره مرکزی گمرک تو تهران!!1
امتیاز: 0 0
پاسخ:
بله متاسفانه روندی است که چند دهه در حال اجرا ست و اصلاح آن بسیار هزینه بر و زمان برخواهد بود ..
ممنون از نظرتون
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)

نام :
ایمیل :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد