X
تبلیغات
رایتل

BAS PLUS with Cross-Traffic Alert

چهارشنبه 10 تیر 1394 ساعت 15:59

بر اساس تحقیقاتی که در سال 1992 توسط شبیه ساز رانندگی مرسدس بنز در برلین صورت گرفت، 90 درصد رانندگان در مواقع اضطراری نمی توانند به طور کامل پدال ترمز را فشار دهند.


Emergency Braking Assist  یا EBA یک نام عمومی است برای تکنولوژی هایی که در اتومبیل  در فرآیند توقف اتومبیل به راننده کمک می کنند تا نیروی کافی ترمز را اعمال کند.


Brake Assist  یا BAS ابتدا در سال 1996 به کمک رانندگان مرسدس بنز رسید و ترمز گیری به طور کامل را در شرایط اظطراری برای رانندگان حتی کم تجربه امکان پذیر کرد. این سیستم به محض این که پدال ترمز فشار داده شود تمامی نیروی ترمز را درگیر می کند و به این ترتیب توقف به موقع را برای ما به ارمغان می آورد.


طی مراحل گسترده و مختلف تحقیق و توسعه، BAS  به  BAS PLUS بدل شد.

 

نسل جدید این فناوری به طور اتوماتیک نیروی ترمز لازم برای جلوگیری از تصادف را محاسبه می کند و بیش از میزان مورد نیاز نیروی ترمز را اعمال نمی کند تا خودرو های پشت سر فضای کافی برای توقف داشته باشند.


این تکنولوژی در مرحله کنونی نه تنها با پیشگیری از تصادف یا کاهش عواقب آن در مسیر مستقیم پشتیبان راننده است، بلکه در کنار سیستم  Cross-Traffic Assist   موقعیت های بحرانی را شامل ترافیک عبوری از عرض مسیر پیش رو دفع می کند.


تقاطع های داخل شهر از نقاطی هستند که تصادفات زیادی در اثر حواس پرتی و تشخیص نادرست راننده در آنها رخ می دهد.


در جایی که انسان ها اغلب عملکرد بسیار کندی دارند، سیستم های دستیاری و کمک، از لحظات شوکی که در آن راننده نمی تواند واکنش نشان دهد، مصون هستند.


در صورتی که سیستم پیش بینی، موقعیت خطرناکی از این دست را شناسایی کند به صورت صوتی و تصویری به راننده هشدار می دهد تا وی اقدام به ترمز گرفتن کند. اگر راننده به اندازه کافی پدال ترمز را فشار ندهد، BAS PLUS به طور اتوماتیک قدرت ترمز را تا جایی که لازم باشد افزایش می دهد.


BAS PLUS در کنار PRE-SAFE Brake نیز وارد عمل می شود. زمانی که خطر برخورد تشخیص داده شود هشدارهای صوتی و تصویری برای راننده پخش می شود، در صورتی که راننده عکس العمل نشان دهد و اقدام به ترمز گیری کند BAS PLUS وارد عمل شده و به طور بهینه نیروی ترمز کافی را درگیر می کند، اما در صورتی که راننده موفق نشود به هشدار های صوتی و تصویری پاسخ دهد و کنترل اتومبیل را در دست بگیرد، PRE-SAFE Brake ابتدا به صورت جزیی نیروی ترمز را اعمال می کند و اگر تشخیص داده شود که برخورد اجتناب ناپذیر خواهد بود ترمز اضطراری برای کاهش عواقب تصادف وارد عمل می شود.



این نسخه از BAS PLUS ابتدا در کلاسهای S  و E به صورت استاندار ارایه شد و اکنون در کلاس C جدید در دسترس است.


Cross-Traffic Assist تا سرعت حدود 72 کیلومتر بر ساعت عمل می کند ولی BAS PLUS قادر است تا در هر سرعتی، در موقعیت های خطی به خوبی عمل کند و کمک کار راننده باشد.


BAS PLUS  در کنار  Cross-Traffic Assist می تواند در پیش گیری از برخورد و کاهش شدت تصادفات منجر به جرح تا 27 درصد موثر باشد.


نسل حاضر سنسور ها و دوربین ها شامل رادار دور برد (تا 200 متر) -  رادار برد متوسط (تا 60 متر) رادار برد کوتاه (تا 30 متر) و 2 دوربین با قابلیت دید سه بعدی، قادر است تا ترافیک عبوری و همچنین ترافیک ورودی از رو به رو را نیز تشخیص دهد. ماشین های باری و اتومبیل های سواری، موتور ها و دوچرخه ها اشیایی هستند که توسط این سیستم مشخص می شوند.

نظرات (1)
دوشنبه 15 تیر 1394 ساعت 12:56
ماااادر
امتیاز: 0 0
پاسخ:
دقیقا همینطوره
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)

نام :
ایمیل :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد