X
تبلیغات
رایتل

گزارش اختصاصی از نمایشگاه قطعات خودرو

یکشنبه 9 آذر 1393 ساعت 00:46

این گزارش اختصاصی blackcougar.blogsky.com می باشد.

تمامی عکس ها نیز توسط نویسنده گرفته شده و استفاده از آن ها با ذکر منبع، بلامانع است.


نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو


این نمایشگاه از هفتم تا دهم آذر ماه برپاست.


کشور های مختلفی در این نمایشگاه حضور پیدا کردند که متاسفانه بیشترین سهم از بخش بین المللی از آن چین بود.

آمار دقیقی پیرامون تعداد کشور هایی که برای سازندگان قطعات تقلبی و بی کیفیت، در نمایشگاه های خود غرفه و سالن های اختصاصی در نظر می گیرند در دسترس نگارنده نیست ولی هر بازدید کننده ای در خواهد یافت که کشور ما از آن جمله است.



 

 نمایشگاه قطعات خودرو، نمایشگاهی تخصصی است که مخاطبان آن را شرکت های تولیدی، تامین کنندگان قطعات و لوازم جانبی

وهمچنین فروشگاه ها و مراکز خدماتی تشکیل می دهند.



در این نمایشگاه تمامی قطعات اتومبیل های پر تیراژ تولید داخل از جمله پژو 405، پژو 206، سمند، پراید، وانت پیکان و نیسان وانت یافت می شود. از انواع درزگیر ها و واشر سر سلیندر ها گرفته تا بلوک موتور، مانیفولد، دیفرانسیل ها و حتی بدنه کامل خودروها ی داخلی.





این روزها خودرو ساز شدن فقط سرمایه مالی نیاز دارد.  ( البته فکر می کنم این مساله در کشور ما بیش از دیگر جوامع رونق پیدا کرده است.)


برای مثال می توان به mvm اشاره کرد. البته تضییع حقوق خودرو سازان نامی و با سابقه ای چون Mercedes-Benz , Cadillac , Aston Martin و دیگر صنعت گران است که امثال mvm، اتومبیل نامیده شوند.حضور شرکت کنندگان چینی به قدری پررنگ است که ممکن است در برخی از سالن های نمایشگاه احساس غریبی به شما دست خواهد داد، مخصوصاً وقتی که با زبان مادریشان با یکدیگر صحبت می کنند.


شرکتی مانند هوو Howo که محصولاتش تا کنون جان صد ها تن از هموطنانمان را گرفته، در این نمایشگاه حضور دارد.


البته حضور تعداد اندکی از صنایع با کیفیت و نامدار بین المللی در این نمایشگاه موجب دلگرمی است. تعداد انگشت شماری از شرکت های آلمانی، فرانسوی، ترکیه ای و دیگر ملیت ها عمدتاً در بخش ماشین آلات سنگین و دیزلی حضور دارند.  البته به نظر می رسد که از کشور های پیشرفته، بیشتر شرکت های بازرگانی حضور دارند و تولید کنندگان به طور مستقیم شرکت نکرده اند.



بازدید مهندس نعمت زاده، وزیر محترم صنعت, معدن و تجارت ، فضای خلوت و سرد نمایشگاه را به جنب و جوش وا داشت.





بازدید از این نمایشگاه بار دیگر مسیر نامشخص و نامناسب صنعت اتومبیل در ایران را به یاد می آورد. شاهد این موضوع هستیم که تقریبا تمام تولید کنندگان داخلی قطعات و لوازم خودرو، درگیر تولید لوازم یدکی هستند که تماماً مربوط به اتومبیل هایی است که دیگر در هیچ کجای دنیا به غیر از ایران تولید و مصرف نمی شوند.



سرمایه قابل توجهی، چه در بخش  خصوصی و چه در بخش دولتی صرف این موضوع شده است که می توانستند برای موارد پر سود و مفید تری به کار گرفته شوند.


با توجه به اینکه اکنون سرمایه های ملی صرف صنایعی می شوند که نه تنها داری حداقل کیفیت نیستند بلکه روند نزولی ای را در پیش گرفتند، ایجاد موقیعت های شغلی بیشتر،ایجاد تجارت های پربازده و افزایش صادرات غیر نفتی می توانند از پیامد های مدیریت صحیح منابع انسانی و طبیعی و ایجاد بستر مناسب برای صنایع داخلی باشند. البته یکی از عواملی که در کشور های پیشرفته باعث شده روند رو به رشدی داشته باشند، وجود رقابت و به طور کلی بازارهای آزاد و سالم آن ها می باشد. طبیعتاً مساله عدم وجود رقابت سالم در کشور ما بیشترین نقش را در به وجود آوردن شرایط کنونی ایفا می کند.


مطمیناً این کامل ترین گزارشی نیست که از نمایشگاه امسال می خوانید ولی این نمایشگاه بهانه ی مناسبی بود برای بیان نقاط ضعف و بررسی برخی جوانب صنایع داخلی.




نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)

نام :
ایمیل :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد