X
تبلیغات
رایتل

Mustang 2015

چهارشنبه 30 مهر 1393 ساعت 23:04
16 April سال 1964 میلادی ،ساعت 9 شب محصول جدید Ford از طریق سه شبکه تلویزیونی به مردم معرفی شد. صبح روز بعد 2600 روزنامه به طور گسترده به معرفی و تبلیغ Mustang پرداختند.

22,000 دستگاه در روز اول، حدود 100,000 دستگاه در سه ماه نخست، 318,000 عدد در سال اول و بیش از 1,000,000 (یک میلیون) دستگاه از این اتومبیل افسانه ای در 18 ماه ابتدای عرضه، به فروش رسید. با توجه به اینکه Ford پیش بینی کرده بود در سال اول تنها 100,000 نسخه از این خودرو فروخته شود، چنین فروشی نه تنها رکوردی بزرگ برای Mustang  جوان محسوب می شد، بلکه موفقیتی غیر منتظره برای Ford بود.


1964 تا 1973 سال های اوج این اسب تازه نفس بود. به عبارت دیگر موفقیت نسل اول Mustang هرگز تکرار نشد. نسل های دوم، سوم و چهارم دچار افت محسوسی بودند. اما در نسل پنجم ویژگی های بارز نسل اول دوباره نمایان شد، اگرچه نتوانست محبوبیت سال های 64 تا 73 را به دست بیاورد اما با استقبال خوبی نسبت به نسل های قبل مواجه شد.

اکنون 50 سال از تولید اولین Mustang می گذرد و نسل ششم آن وارد بازار شده، به نظر می رسد Ford  با ارایه نسل جدید، قصد دارد به موفقیتی دیگر دست یابد. در اینجا یک سوال اساسی مطرح می شود:
 چگونه؟
در پاسخ به این سوال باید به بررسی خصوصیات بهبود یافته این اتومبیل بپردازیم:


 در طراحی Mustang 2015 از ویژگی هایی که مختص مدل های نسل اول بود استفاده شده. به عنوان مثال: چراغ های عقب، انحنای بخش انتهایی سقف و جلوپنجره ، همگی یادآور سال های طلایی این اتومبیل محبوب هستند.

از طراحی بدنه که بگذریم، طراحان کابین کاملا به مدل های پیشین وفادار بوده اند. طراحی داخلی نسل اول را در ذهن تداعی می کند. البته آمیخته با تکنولوژی روز. در ساخت کابین از مواد با کیفیت تری استفاده شده، به طوری که حس اتومبیل های لوکس و گرانقیمت را القاء می کند. فرمان سه پره ، طراحی کیلومتر شمار و درجات شما را فورا به یاد Mustang های جوان می اندازد.
اما در مورد نیروی محرکه این هیولا داستان کمی متفاوت است. تا کنون 3 موتور برای این اتومبیل عرضه شده :

#موتور3.7 لیتری 6 سیلندر V شکل با خروجی 300 اسب بخار و گشتاور 379 نیوتن-متر
 توازنی ایده آل بین قدرت، حجم موتور و مصرف سوخت

#موتور 2.3 لیتری 4 سیلندر خطی ، 310 اسب بخار قدرت و 433 نیوتن-متر گشتاور را در اختیار شما قرار می دهد
برای اولین بار Mustang به تکنولوژی EcoBoost مجهز شده و قدرت بالا ، در کنار مصرف کم به ارمغان می آورد

#موتور 5.0 لیتری V8 با قدرت 435 اسب بخار و 542 نیوتن-متر گشتاور!
سوپاپ های بزرگتر و میل سوپاپ های جدید با تکنولوژی Ti-VCT

سایت معتبر Car & Driver در مورد پیشرانه EcoBoost تعبیر جالبی به کار برده:
"یک موتور مجهز به EcoBoost و سیستم تزریق مستقیم سوخت که توربوشارژر هوای کافی را وارد سیلندر ها می کند تا خیلی از 8 سیلندر های دهه گذشته را شرمنده کند"
در کنار تمام پیشرانه ها دو نوع گیربکس عرضه می شود، 6 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک با پدال های تعویض دنده پشت فرمان.
با جعبه دنده 6 سرعته دستی ، پیشرانه V8 کار سه دنده اول را خیلی سریع به پایان می رساند و عقربه سرعت سنج به سرعت اعداد  سه رقمی را نشانه می رود. فقط 4.5 ثانیه زمان کافیست تا Mustang افسانه ای (Legendary) از حال سکون به سرعت 60 مایل بر ساعت برسد (تقریبا96.5 کیلومتر بر ساعت)همچنین اگر با این خودرو کنار جاده ایستاده بودید و یکدفعه هوس کردید سرعت 150 m/h  (حدودا 241 km/h) را تجربه کنید، از لحظه ای که اراده کنید کمتر از 30 ثانیه بعد به خواسته خود خواهید رسید. البته این کارها مناسب جاده و خیابان نیست. درستش هم این است که هر وقت دوست داشتیم از Mustang خود لذت ببریم می توانیم برویم مجموعه ورزشی آزادی !
پایداری به مراتب در این خودرو ارتقا یافته و کنترل اتومبیل به میزان قابل ملاحظه ای بهتر شده و همه این تغیرات مثبت را مدیون سیستم های تعلیق کاملا جدید در جلو و عقب هستیم.

اما بد نیست در آخر نگاهی به قیمت ها بیاندازیم (قیمتها با احتساب هر دلار 3300 تومان به دست آمده)
Mustang V6 از 23,600 دلار شروع می شود [معادل 77,880,000 تومان]
Mustang EcoBoost از 25,170 دلار شروع می شود [معادل 83,061,000 تومان]
Mustang V8 GT از 32,100 دلار شروع می شود [معادل 105,930,000 تومان]

حالا ببینیم در محدوده ی قیمتی 70 تا 120 میلیون تومان در بازار داخل چه انتخاب هایی داریم:
Mazda 2: میلیون تومان 75
Geely EC 7 :میلیون تومان 80
Hyundai i20 :  میلیون تومان 83
Hyundai i30 :  میلیون تومان 105
Kia Cerato : میلیون تومان 118
Geely Emgrand X7 : میلیون تومان 115

 البته همه گزینه ها ذکر نشده ولی خودتان قضاوت کنید کدام یک از خودرو های موجود در کشور ما حتی قابل مقایسه با Mustang 2015 هستند.
جای تاسف است که در کشور ما قیمت خودرو های چینی باید از محصولات یک شرکت امریکایی با بیش از 100سال سابقه در خارج از کشور بیشتر باشد.

کلیپ هایی برایتان انتخاب کردم که دیدنشان شما را با Mustang بیشتر آشنا می کند. توصیه می کنم حتما ببینید.

نظرات (3)
دوشنبه 5 آبان 1393 ساعت 20:01
واقعا عااالیه!!!
مطالب واقعا باارزش و آموزنده ای بود...
از طرفی خوشحالم که یک شخص بااطلاعاتی مثل تو سعی میکنه دانسته هاشو در اختیار دیگران بذاره
از یک طرف هم دلم میسوزه واسه صنعت خودروسازی کشورمون(اگه صنعتی باشه!!!)
امتیاز: 1 0
پاسخ:
ممنون از نگاه تیز بینانه شما. امیدوارم مطالبی که منتشر می کنم در راستای آشنایی بیشتر شما ،مفید واقع شود.
سه‌شنبه 6 آبان 1393 ساعت 16:20
من همچنان همون ظاهر قدیمی ماستنگ رو ترجیح میدم.
امتیاز: 0 0
پاسخ:
بنده شدیدا طرفدار نسل اولم ، مخصوصا مدل های 1965,1969,1970
با موتور افسانه ای Cobra Jet
ولی چه می شود کرد...
در آینده به Mustang 1971 خواهم پرداخت
شنبه 10 آبان 1393 ساعت 02:15
در ساخت و طراحی چراغهای جلو از "بی ام و" تقلید کردن که کاری بسیار رقت بار و گریه آور است.....متاسفانه اصالت رو فراموش کردند...
این ماشین اصیل ترین ماسل جهانه......
امتیاز: 0 0
پاسخ:
بله من هم موافقم که در جزییات طراحی قسمت جلو از اصالت این ماشین فاصله گرفتند ولی سعی کردند که قالب کلی حفظ بشه.
اما در کل Mustang به طورتحسین بر انگیزی پیشرفت کرده.
درسته, این اتومبیل بود که اصطلاح ماسل(Muscle) رو به وجود اورد.
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)

نام :
ایمیل :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد